هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او قرار می‌دهد،
 
و او را از جایی که گمان ندارد، روزی می‌دهد،
 
و هر کس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت می‌کند،
 
و خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، 
 َ
همانا خدا برای هر چیزی اندازه‌ای داده است
 
"سوره طلاق آیه سوم"
 


تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:جملات زیبا از قرآن,آیه های زیبا, | | نویسنده : محمد |

جهنمی شدن,بهشتی شدن

 مدتی است که اصطلاحی بین مردم رایج شده است که : "اعصاب نداریم" و این جمله گویی کلید توجیه هر بد اخلاقی و بدرفتاری شده است ، اما آیا این جمله ما را از عواقب اعمال ناشایستی که انجام می دهیم مبرّا می کند .
 مثلا راننده ای که در خیابان در انظار عمومی زبان به فحاشی گشوده و رانندگان دیگر همه را با هم یک جا بهرمند می کند ،آیا با یک کلمه گفتن "اعصاب ندارم" حق همه را به جا آورده و رضایتشان را جلب کرده است؟
یا وقتی بر اثر خستگی و کلافگی بر سر پدر و مادرمان دوست و همکارمان فریاد می کشیم و در نهایت با هزارتا منت گذاشتن می گوییم "اعصاب نداریم" و انتظار دلجویی هم داریم، آیا همین جا ختم موضوع است؟ تمام شد و رفت؟
پس کی می خواهیم رفتار زشت "پرخاشگری" خودمان را درمان کنیم ،کی میخواهیم حق الناس های زاییده این رذیله را از گردنمان برداریم؟
نهی از پرخاشگری در روایات
"پرخاشگری" رذیله ایست سمی که دنیا و آخرت ما را به باد می دهد ، رذیله ای که ائمه معصومین علیهم السلام به شدت از آن نهی کرده اند می فرمایند:
* رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله فرمود: بد اخلاقى‏ و درشت خوئى اعمال را فاسد مى‏كند هم چنان كه سركه شیرینى عسل را.( عیون أخبار الرضا علیه السلام / ترجمه غفارى و مستفید ج‏2/38/باب 31)

 

بقیه در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:دینی,اسلام,قرآن,جمله‌ای که جهنمی شدنمان را قطعی می‌کند,جهنم,لاو باران,lovebaran, | | نویسنده : محمد |

دوست دختر,دوست پسر,دوست دختر ودوست پسر

کجای قرآن آمده دوست دختر یا پسر ممنوع؟!

 در آیه‌ی 5 از سوره‌ی مائده ابتدا می‌فرماید «أُحِلَّ لَكُمُ الطَّیِّبات‏»، یعنی آن چه پاک، طاهر، نیکو و مفید است را بر شما حلال نمودم. سپس به برخی از نیازهای ضروری مانند «خوردن» اشاره نموده و پس از بیان حکم آنها، به نیاز «مرد و زن» به یک‌ دیگر پرداخته است و پس از بیان ضرورت برقراری روابط و انحصار نیکو و حلال بودن آن به شکل ازدواج (نکاح)، ‌تأکید می‌فرماید: «غَیْرَ مُسافِحینَ وَ لا مُتَّخِذی أَخْدان‏»، یعنی این رابطه نباید به شکل رفیق‌گیری [همان دوست دختر و پسر] و زناکاری باشد.
خداوندی که انسان را خلق نموده و راه‌های رسیدن به کمال و سعادت دنیا و آخرت را به نشان داده و با بیان چگونگی روابط انسان با هر شخص، جامعه یا موضوعی به گونه‌ای که هم رفع نیازش را نماید و سبب کمالش گردد قوانینی وضع نموده است، نه تنها خود بهتر از هر کس دیگری می‌داند که انسان [اعم از مذکر یا مۆنث] به جنس مخالف نیاز دارد، بلکه می‌فرماید: خودم در قوانین تکوینی خلقتم، و بر اساس علم و حکمتم این غریزه و محبت را به شما داده‌ام. هم چنان که نیاز و محبت چیزهای دیگری را نیز بر شما قرار داده‌ام.

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:دینی,اسلام,قرآن,کجای قرآن آمده دوست دختر یا پسر ممنوع؟!,لاو باران,lovebaran, | | نویسنده : محمد |

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام آن سزاوار عبادت

خدای رحمت و عشق و سعادت

به نام آنکه رحمان و رحیم است

که مالک بر زمین و عالمین است

به نام آن که راهش مستقیم است

صراطش مستقیم و حق همین است

 

 
برگرفته از قرآن سوره حمد


تاريخ : دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:قرآن,سوره حمد,خدا, | | نویسنده : محمد |
صفحه قبل 1 صفحه بعد